A Mac csodálatos világa

Itt Európa közepén nem a leggyakorib dolog Macbook-al vagy iMac-el találkozni. Bár már egyre gyakoribb, mégis inkább Windowsok és PC-k vannak a legtöbb embernek céges környezetben, de amikor találkozol egyel apám, akkor aztán vakarhatod a fejed, ha még nem is találkoztál hasonlóval sem. Amikor én így jártam és hozzá sem tudtam szagolni az eszközhöz, vettem a fáradtságot és önszorgalomból fejleszteni kezdtem a Mac OS -ről a tudásomat. Kezdetnek felraktam a gépemre virtuálisan, hogy legalább felhasználó szinten tudjam kezelni. Persze mellette a céges challenge-ként ismert hálózati nyomtató beállítását, vagy a Windows fájlszerver konfigurálását kilestem az angol sugókból.

Az almát kezelni tudni olyan, mint a nyelvtudás, ha nem használod nap, mint nap, elkopik. Én is mindig így vagyok vele, ha valaki felhív, be kell állítani a nyomtatónkat az ő macbookjára, gondolkodóba esek, és próbálom elővenni a nagy nehezen megszerzett tudást. természetesn mondják, hogy azért jó az alma, mert egyszerű. Azonban ha kicsit is komplexebb dolgot kell beállítani, elveszünk az "egyszerű" beállítások sokaságában. Arról ne is beszéljünk, hogy horribilis, indokalatlan költségekbe vergődik az, aki almás. Nem értem, miért kellett ekkora árakat meghatározni az eszközeikhez. Jó, nyílván ennek is utána jártam és tényleg odafigyelnek a belerakott alkatrészek kompatibilitására, a működés folytonosságára és az anyagok minőségére. Azt is megérteném, hogy miért zárkózott az Alma ( A legnagyobb konkurens megszületésének mivoltja ), de hogy ennyire elzárkózni, hogy csak almával beszél az alma. Tündérmesében is elfogadhatatlan, hát még a valóságban. Lényeg a lényeg, van, aki a minőség és problémamentesség miatt lesz almafan, de ha egyszer elromlik a készülék, ugye? Akkor horribilis költségek a javításért, vagy kuka.

Maradok a jól bevállt PC-knél, Európa még nem Amerika.